Heeft het jou altijd leuk geleken om een eigen webshop te hebben, maar heb je de kennis nog niet om zo’n webshop op te bouwen? Tegenwoordig zijn er diverse andere mogelijkheden om als online ondernemer aan de slag te gaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar de mogelijkheid om producten te verkopen via Bol.com. Zo krijg je binnen het platform van Bol.com je eigen webshop. Vanzelfsprekend is het voor je betrouwbaarheid verstandig om het verkopen via Bol.com te combineren met een eigen webwinkel.
Tweedehands spullen verkopen via Bol.com
Er zijn verschillende manieren waarop je een verkoper op Bol.com kunt worden. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om tweedehands spullen aan te bieden. Voor het verkopen van tweedehands spullen hoef je geen ondernemer te zijn. Je kunt jezelf als particulier aanmelden en direct starten met verkopen. Handig, wanneer je bijvoorbeeld nog wat oude kleding of boeken in de kast hebt liggen. Zodra het product verkocht is, verstuur je deze vanuit huis naar de afnemer. Bol.com regelt het financiële deel.
Zakelijke verkoper op Bol.com worden
Naast de mogelijkheid om tweedehands spullen aan te bieden via Bol.com, kun je ook als zakelijke partij aan de slag gaan. Wellicht heb je een fysieke winkel en wil je deze uitbreiden met een online verkoopkanaal. Ook wanneer je bijvoorbeeld zelf armbanden of kaarten maakt, kan het lonen om deze te verkopen via Bol.com. Je bereikt op deze manier veel meer mensen, dan je normaliter vanuit huis zou doen. Groot voordeel aan verkopen via Bol.com is het feit dat je zelf niet hoeft te regelen dat klanten kunnen betalen. Dit gebeurt via Bol.com.
Wees creatief als verkoper op Bol.com
De concurrentie op Bol.com is zeer groot! Een product wat je aan wilt gaan bieden, wordt mogelijk al door tal van andere verkopers aangeboden. Het maakt dat het belangrijk is om op te vallen. Dit kan op verschillende manieren. Wees bijvoorbeeld concurrerend in de prijs die je voor een product vraagt. Door net iets onder de prijs van anderen te gaan zitten, vergroot je de kans op de verkoop van producten. Kies daarbij voor productfoto’s die anderen aanspreken. Een derde factor om rekening mee te houden is de productomschrijving. Kies voor een omschrijving die niet te langdradig is, maar mensen direct vertelt waarom ze voor jouw product zouden moeten kiezen.