Er zijn verschillende manieren waarop je een passief inkomen kunt genereren. Denk bijvoorbeeld aan beleggen, waarbij het rendement op de belegging dient als passief inkomen. Beleggen kan op de beurs, maar bijvoorbeeld ook in de vorm van het verstrekken van leningen middels crowdfunding. Een andere manier om passief inkomsten op te bouwen is het toepassen van affiliate marketing. Op deze pagina lees je er meer over.
Geld verdienen met affiliate marketing
Affiliate marketing is gericht op het aanbrengen van klanten bij een externe partij. Op het moment dat jij een bezoeker doorstuurt naar een webwinkel en aldaar een aankoop laat doen, biedt de webwinkel je hier een vergoeding voor. De hoogte van deze vergoeding is van verschillende factoren afhankelijk. Denk aan het type product, het verschil tussen een losse aankoop en een abonnement, enzovoorts. Er zijn verschillende partijen waar je in contact kunt komen met dergelijke webwinkels. Daisycon en Tradetracker zijn er goede voorbeelden van.
Aan de slag met affiliate marketing
Om te kunnen starten met affiliate marketing, is het allereerst belangrijk om een website te hebben. De website moet daarbij over voldoende inhoud beschikken, om toegelaten te worden tot de zogenaamde affiliate netwerken. Binnen deze netwerken, waarvan reeds twee voorbeelden werden gegeven, is het mogelijk om in contact te komen met webwinkels. Door een aan jouw account gekoppelde link aan je website toe te voegen, kan een webwinkel bijhouden hoeveel bezoekers er via je website in hun webwinkel terechtkomen. Vaak wordt hierbij gewerkt met cookies. Doet een consument niet direct een aankoop, maar komt deze een dag later terug? In dat geval krijg je hier dankzij de cookies nog steeds een vergoeding voor.
Affiliate marketing betekent goed scoren in de zoekmachine
Om een passief inkomen op te kunnen bouwen, is het belangrijk dat je een groot aantal bezoekers naar je website trekt. Des te meer bezoekers via jouw website bij een externe partij terechtkomen, des te groter is de kans op een fraai passief inkomen. Focus je dus niet alleen op het doorsturen van bezoekers, maar besteed ook aandacht aan de positie van je eigen website in de zoekmachine. Immers, een gebruiker van een zoekmachine kijkt vaak alleen naar de eerste drie tot vijf resultaten.