in , ,

De samenwerking tussen Adyen en Alipay

smartphone

Adyen, het Amsterdamse betaalplatform, kondigde dinsdag 3 oktober aan dat het een nieuwe samenwerking aangaat met Alipay. De mobiele betaaloplossingen van Alipay zijn ontwikkeld door de grootste webwinkel van China, Alibaba.com. In de aankondiging geeft Adyen aan dat het bedrijf de huidige samenwerking met Alipay verder heeft uitgebreid. Het gaat hierbij met name om het voorzien van mobiele betaalmogelijkheden voor retailers met fysieke winkels.

Meer mobiele gebruikers en bestedingen in China

In Nederland shoppen nu misschien de helft van alle online consumenten via een mobiel apparaat zoals een smartphone of tablet, in China is dat aantal een stuk hoger.  Alipay heeft tegenwoordig al meer dan 520 miljoen gebruikers in China. Adyen rolde de nieuwe samenwerking bovendien op het juiste moment uit, net voor de Chinese nationale Dag van de gouden week. Deze vakantieweek in China begon op 1 oktober. Veel Chinese toeristen benutten deze vakantie om volop te shoppen in binnen- en buitenland. Naar verwachting geven de Chinese consumenten rond de € 3 miljard euro uit in deze week, buiten de Chinese grenzen welteverstaan. Britse retailers konden bijvoorbeeld rekenen op een extra € 337 miljoen euro omzet in deze periode, allemaal dankzij de week vakantie in China.

Direct mobiele betalingen accepteren zonder extra apparaten

Retailers die al gebruik maken van de pinapparaten van Adyen, kunnen vanaf nu mobiele betalingen van Chinese consumenten accepteren via een mobiel apparaat dat door Alipay is geïnstalleerd. De samenwerking is volledig geïntegreerd in de huidige POS (point-of-sale) apparaten die al door de retailers gebruikt worden. Hierdoor hoeven de winkels geen extra apparaten of software te installeren en kan de klant eenvoudig betalen via zijn of haar smartphone.

Europa en Amerika zijn de populairste bestemmingen voor Chinese toeristen

‘’Chinese toeristen gaan het liefst op vakantie naar de Verenigde Staten of naar het Europese vasteland’’ zo geeft Souheil Badran, President, Alipay North America, aan in de persconferentie. De president van de Noord-Amerikaanse tak van Alipay geeft ook aan dat consumenten mogen verwachten dat de betaalmogelijkheden nog verder worden uitgebreid en geoptimaliseerd in de toekomst. ‘’Gezien de huidige kansen om de betaalmogelijkheden van Adyen te combineren met de marketingoplossingen van Alipay, zien we er naar uit om de betaalmodules in de toekomst nog completer te maken, zowel voor retailers als consumenten’’.

 Roelant Prins, chief commercial officer van Adyen, sluit zich daar graag bij aan. De CCO van het Amsterdamse betaalplatform geeft aan dat de nieuwe samenwerking voor fysieke winkels veel extra omzet op kan leveren door de vele aankopen van Chinese toeristen in het buitenland. ‘’Onze samenwerking met Alipay gaat ervoor zorgen dat retailers een enorme kans krijgen om meer omzet te genereren van Chinese consumenten. De Chinese toeristen worden bovendien op hun wenken bediend, zij kunnen een eenvoudige betaaloplossing verwachten die ze thuis ook gebruiken’’.

Wat denk je?

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0
mobiele telefoon

Adyen rolt Alipay uit voor in-store payments

heren overhemd

Top 5 business overhemden van dit moment